Like this blog

zaterdag 8 januari 2011

Welkom in Sesamstraat

Voor mijn nail-art tutorial heb ik inspiratie gekregen van Sesamstraat. Kijk mee hoe je eenvoudig zelf een leuke nail-art look kunt maken!
Op dit moment heb ik op elke vinger een andere afbeelding gemaakt. Hierdoor worden mijn nagels, met het gebruik van verschillende kleuren en vormen, erg druk. Het best kun je ervoor kiezen om één figuur te gebruiken op één nagel en de andere nagels in de zelfde kleur te lakken. Wil je toch op elke nagel een figuurtje gebruik dan het zelfde figuurtje.

Wat heb je nodig:

Zorg dat je in ieder geval een zwarte en een witte nagellak hebt. De kleuren kun je  naar eigen keuze aanpassen. Het maakt niet zoveel uit welke kleur blauw, oranje, rood of geel je gebruikt. Zorg er wel voor dat je witte kleur dekkend is en niet French Manicure achtig.
Ook heb je een tandenstoker of een dot-pointer nodig.

Eerst stap 1:
Lak je nagels in de gewenste kleur. Zoals je ziet is dit bij mij allemaal niet heel netjes. Je kunt ervoor kiezen dit nu al schoon te maken, maar naderhand kan het ook nog heel makkelijk.
Mijn pink nagel is zwart. Dit omdat deze bij mij te klein is om een figuurtje op te kunnen maken en ik niet echt meer een leuk figuurtje kon vinden.

Stap 2:

Zijn je nagels helemaal opgedroogd maak dan met witte nagellak twee rondjes op elke nagel. Let op: de ogen van Ernie zijn ovaal! Het hoeft nog niet zo netjes, want je kunt het altijd bijwerken.

Stap 3:

Het is nu de bedoeling dat je om de ogen een zwarte lijn zet. Zoals je ziet heb ik niet zo een vaste hand en in de volgende stap zal ik dit dan ook bijwerken.
Stap 4:
Werk de ogen bij door de zwarte rand zo dun mogelijk te maken. Dit doe je door opnieuw wit aan de binnenkant aan te brengen en dit naar buiten toe te werken. Ook moet je nu de pupil aanbrengen. Let op: Cookiemonster kijkt scheel!

Stap 5:
Breng bij Ernie, Elmo en Bert een neus aan. De neus van Ernie is rood, Elmo geel en Bert oranje. Verder is de neus van Ernie rond en van Elmo en Bert ovaal.

Stap 6:

In stap 6 ga je ineens heel veel tegelijk doen. Ik heb er niet helemaal bij nagedacht dat ik hier misschien ook meerdere foto's van moest maken sorry.
Als eerst ga je bij Bert de wenkbrauwen aanbrengen en de mond. Ik heb ervoor gekozen de wenkbrauwen in halve cirkels te maken. Normaal is het namelijk één rechte lijn, maar dit vond ik te boos/streng. De mond moet een dun gebogen lijntje zijn met aan de uiteinde een verticaal streepje. 
Verder breng je bij Cookiemonster de mond aan. Let op: de bovenkant van Cookiemonsters mond hangt vacht overheen, deze moet dus niet recht zijn. Ook hier maak je aan de uiteinde een ligt gebogen verticaal streepje.
Bij Elmo is de mond het makkelijkst en hoeven aan de uiteinde niet perse verticale streepjes.
Ernie heeft daarintegen weer een lastige mond. Eerst maak je onder de neus een half rondje met roze. Hier omheen maak je een half rondje met rood en je zorgt dat dit aansluit tegen het roze. Daarna ga je om het rood heen met zwart en maakt een dun lijntje. Deze laat je in de mondhoeken doorlopen en maakt aan de uiteinde een licht gebogen verticaal lijntje. Bij Ernie maak je ook nog een beetje haar, afhankelijk van de ruimte die je nog over hebt.

De plaatjes hieronder heb ik gebruikt om na te lakken:

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Super leuk gedaan! (:

Tugce zei

Hahah leuk !!

Tugce zei

p.s. leuke blog! ik volg je...

Leonie zei

Merci!

En natuurlijk helemaal super dat je me volgt Tugce!

Anoniem zei

feeryy nicee i can this not

Een reactie posten